Värdekedjan i fokus

KMV är specialiserat på långhålsborrning och en komplett partner inom avancerad mekanisk bearbetning, hela vägen från råmaterial till färdig produkt med hållbarhet i fokus. Företaget utmanar sina kunder kring långsiktig affärsnytta genom samverkan i en hållbar värdekedja. 

Hållbarhet som säljargument
Inom tillverkningsindustrin är kvalitet och leveransprecision ämnen som alltid är på bordet när nya uppdrag förhandlas. Hållbarhet har hittills haft lägre fokus. Det vill KMV ändra på. Genom att identifiera vilket värde företaget i egenskap av leverantör kan erbjuda sina kunder med faktorer som geografisk närhet och en egen stark hållbarhetsprofil utmanar de sina kunder att värdera hållbarhetsaspekten högre i varje projekt. Det handlar om att se helheten. Kvalitet och leveranssäkerhet är grundförutsättningar men om kunden vill positionera sig som hållbar behöver perspektivet vara vidare än så. 

”Vi måste våga prata hållbarhet och utmana våra kunder att bidra till en hållbar värdekedja på sitt sätt. Samtidigt behöver vi ta betalt för det värde vi tillför, vi är bara hållbara om vi är lönsamma i affären”, säger Mattias Nettelbladt, VD på KMV.

Varaktig affärsnytta
Höga kundkrav utvecklar KMV:s egen verksamhet, både i fråga om teknik och ur ett hållbarhetsperspektiv. Att samverka med kunder inom sektorer där produkterna är såväl komplexa i sig som omgärdade av specifika krav bygger kunnande och erfarenhet. Det skapar i sin tur affärsnytta för KMV och ger samtidigt företaget förutsättningar att bidra till hållbara värdekedjor inom skilda segment.